Tüp Bebek

Çocuk İstiyorum Dayanışma Derneği – Tüp Bebek

13 Haziran 2004 Diyarbakır Toplantısı

Sevgili Dostlarım;

Tam üç yıldan beri Diyarbakır toplantısı yapmak için çabaladım. Her seferinde bir sorun çıktı ve beni alakoydu. Bir tarihler uyuşmadı, bir orada kimse ile irtibat kuramadık,sonra yol paramız çıkmadı olmadı da olmadı.Ama bu sefer kafaya koymuştum ne olursa olsun “Biz Diyarbakır’a da gidecektik ve orada toplantı yapacaktık”.En sonunda başardık arkadaşlar hem de ne güzeldi anlatmaya sayfalar yetmez.Çok etkilendim ve çok mutlu oldum..

Toplantı Fotoğrafları İçin Tıklayın

Diyarbakır a gideceğimiz aylar öncesinden belli idi.Orada yerel gazetelere duyurular yapılmış yerel tv lerin hepsinde İl temsilcimiz programlara katılıp derneği anlatmış ve toplantı tarihi alt yazı olarak günlerce geçmişti. Biz her şeye hazırdık Ancaakkkk bir DEP mitingine tabi ki hazır değildik. Bizim toplantıya gidişimizin bir hafta öncesi eski milletvekili Zana ve diğer arkadaşlarının tutukluluklarının sona ermesi ve 13 haziranda da bizimle aynı anda nerdeyse aynı saatte Diyarbakır a uçacaklarını ve bir miting yapacaklarını da bilemezdik.Hesapta bunlar yoktu.

Sabah 06.40 uçağı ile Ben ,Canımın yarısı Cansın ve Dr.Celalettin Örnek Diyarbakır’a uçtuk.Dr.Celalettin Beyin’de bu son üç toplantımızdaki azmine ve sabrını da çok tebrik ettim. Oda bizimkini.Diyarbakır da bizi il temsilcimiz Hidayet Öncü karşıladı. Havaalanının birkaç yüz metre ilerisinde polisler barikat kurmuşlardı ve halk saat 08.30 gibi orada toparlanmıştı. Biz ve bizi takip eden havaalanından çıkan arabalar kalabalığın içine girerken ve yararak şehrin içine doğru ilerlerken benim içimde hafif bir tedirginlik oluştu bir an ama sadece bir an .Yalanım yok iste bu kadar.. İçim acaba bizi ne bekliyor derken insanlar bize gülerek şehrimize “Hoş geldiniz” dediler.Ohhhh iste bu dedim içimden sonra huzurla ve rahatça arkama yaslandım.Artık günün keyfine bakabilirdim. Hidayet bizi hemen otele götürdü. Toplantı salonunu görmeden kahvaltı yaptık ,bir sürü Japon la karşılaştık ,selamlaştık ve sonra salona çıktık.Otelin salonu küçük olduğu için bize bayağı geniş olduğundan roof u düzenlemişler.Hemen düzenimizi hazırlamaya başladık Saat daha 10.00 olmuştu aşağıdan haber verdiler “konuklarınız var.”Aa bu saatte gelmişler diye hemen aşağı indim.Evet tv den duymuşlar ve saat 13.00 de toplantının başlayacağını bildikleri halde erkenden gelip oturmak için gelmişlerdi. Hemen buyur ettik sohbet ettik ve yukarı salona çıktılar.Büyük Mitingi duyduğum andan itibaren “Sibel bu toplantıya 20 kişi gelirse kendinize “aferin” de “diyordum. Ama gene de vazgeçmedik.Artık kararımızı vermiş ve yola çıkmıştık. Her şeye hazırlıklıydık ve çok huzurluyduk.Sonra teker teker insanlar gelmeye başladılar.

Açılışı her zamanki gibi ben yaptım ve yeni kredili tedavi sistemini anlattım. Sonra Söz alan Dr.Celalettin Bey Neden ve ne zaman Tüp bebek yapılması gerektiğini ve derneğin sisteminin yararlarından bahsetti.

Toplantıya 110 un üstünde insan katıldı.İnanın çok şaşırdım.Salonu yüz kişilik hazırlatmıştık ve ben buna gerçekten hayal gözüyle bakıyordum. Ama çocuk sahibi olmak isteyen kişiler miting,kalabalık olay çıkar falan dinlememişlerdi.Salona toplantı başladıktan sonra gelenlerin sessizce yer aramalarını ve görevlilerin tekrar tekrar sandalye koyarak yer yaratmaya çalışmalarını seyrederken ilgiden dolayı duyduğum mutluluğu anlatamam.Hele toplantıdan sonra Celalettin Beyin etrafını nasıl sardılar bir bilseniz Ellerinde raporları ile gelmisler ve ne yapmaları gerektiğiniz soruyorlardı.Oda sabırla herkese tek tek cevap verdi.En çok yüreğimi titretenlerden biri 12 yaşında imam nikahı ile evli olan simdi 22 yasında olan bir dünya güzeliydi..Bir ameliyat geçirmiş ve tüpleri tıkalı. tüp bebek yapılması gerekiyor. Nasıl parasızlar .Kocası”.Eğer çocuğun olursa sana nikah kıyarım , sana harcayacağıma yeni karı alırım kumaya razı ol demiş.Çok üzüldüm Tabi ne yapabilirim araştıracağım.Ama çoğunluk tabi ki hem parasız hem de çaresizdi.Orada duyduğumuz hikayeler yüreklerimizi yaktı.Bir çok insanda Ankara İstanbul ve Adana ya gelerek bir kısım tahlillerini yaptırmış ve başlarından bir takım tedaviler geçirmişlerdi.

Toplantıyı dönüş saatimizin yaklaşması nedeniyle saat 15.de bitirmek zorunda kaldık.Diyarbakır’dan aksam dönüş uçağı bulamamıştık çaresiz bir gece kalıp ertesi sabah uçaçaktık. Sabah Celalettin Bey Gaziantep ten bir uçak bulduğunu alsam saat 19 45 de kalktığını ve yer ayırttığı söyledi. Diyarbakır dan Gaziantep’e 4 saatte gidiliyordu .Hemen bir araba kiralandı ve Gaziantep e doğru son hızla yola çıkıldı. Araba kiralama fikride tabiki Celalettin Beyden çıkmıştı. Son hızla büyük bir maceraya atıldık. Yollar tek yön değildi tabi haritadan çok kısa gözüküyordu.Şanlıurfa’ya kadar çok güzel geldik bir buçuk saatte. Çok rahatlamıştık. Haritada tırnağımız kadar yer kalmıştı onu da bir buçuk saatte alırsak artık uçağın kalkmasına bir saat önce havaalanında olabilecektik. Karnımız da acıkmıştı .Birecik’te

Kebabıyla ünlü sahil restoranın önünde durup yarım saat mola verebilirdik.Gittiğimiz yörenin en ünlü yerlerinide ziyaret etmesek ayıp olurdu.Bir güzel karnımızı doyurduk ve hemen yola çıktık. O da neee…. yol Ankara nın Kızılay caddesi gibi kalabalıktı. İstanbulun Şişli si gibi ve Anadolu yakasının da Bağdat caddesi. Kalabalığı anlatabildim mi acaba..?? Her yer kamyonlar arabalar vızır vızır. . Neyse uzatmayım,Biz kaçırdık derken uçağa yalnızca 10 dakika kala yetiştik.bilet kontrolu geçiş derken on dakikaları da yedik,biz bindik ve uçak kalktı.İnanmayan gözlerle de birbirimize baktık ve bütün uçuş boyunca çok güldük. Hayatımda böyle maceralı bir seyahat yapmadım diyeceğim.Karda Ankara’yı ne çabuk unuttun diyebilirsiniz. O korku filmiydi. Bu ise son derece müthiş bir maceraydı. Yaptığımız sürati ve çektiğimiz heyecanı hiçbir şekilde anlatamam. Meğer Celalettin Beyin bütün seyahatleri buna benzer anılarla doluymuş.Ben bir dahaki sefere yanıma Pasifloramı yani sakinleştiricimi de alıp öyle geleceğimi söyledim.Her şeye uyaroğlu ben ,Son derece düzenli ve planlı Cansın ve her yürürlükteki planı değiştirebilen ve hemen uygulayan Dr. Celalettin Bey J.Sanırım onunla beraberken toplantılar daha bir değişik ve adrenalimiz yüksek geçecek. Aramıza hoş geldiniz Celalettin Bey…

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.