Tüp Bebek

Çocuk İstiyorum Dayanışma Derneği – Tüp Bebek

Sibel’in Köşesi – Sayı 162 – 19.05.2005

URFA VE MARDİN TOPLANTILARIMIZIN NOTLARI

Mardin Valisinin ve Belediye Başkanının eşleri Belediye Başkan yardımcısı Deniz Beşenk Hanım bizi hiç yalnız bırakmadılar…..

Aylar süren hızlı ve uzun bir maratonu başarı ile bitirmenin haklı gururunu ve tatlı yorgunluğunu yaşıyoruz.Memorial Hastanesi ile birlikte yapmış olduğumuz toplantılar bu dönem için sona erdi.Şimdi bu hafta sonu iki tarafta büyük bir boşluk yaşayacaktır eminim.

Ama toplantılar bitti mi hayır tabi ki bitmedi. İstanbul’da da haziran ayı içinde bir dizi toplantılar olacak.. Hem uluslar arası gebeliğe destek programı (ACT ) ve Uluslararası İnfertilite ayı (WIM) nedeni ile İstanbul ve çevresindeki toplantılar oldukça ayrıntılı geçecek..

Gelelim Urfa ve Mardin notlarına:… Sanki biz bambaşka bir dünyaya gittik…

Ayın 14 ünde sabah 07.15 uçağı ile Diyarbakır a uçtuk.Diyarbakır ‘da iki tane çok yeni ve çok güzel panelvan minibüs ve iki tertemiz giyimli şoförler bizi bekliyordu. Urfa ya doğru yola çıktık.Urfa büyük bir şehir ve minibüs şöförlerimiz de bizim kadar Urfa ya yabancı idi..Haliyle otelimizi ve toplantı yerimizi buluncaya kadar biraz sıkıntı çektik..Şöförlerin etrafı tanımamasını aslında yadırgamıştık ama hiçbir şey o anda sormadık. Ama sonradan gitmek için havaalanına giderken aslında şoförlerimizin minibüslerinin sahipleri olduğunu,Diyarbakırda yalnız iki tane bu tür panelvan olduğunu şöförlerimizden birinin tekstilci diğeri de kırtasiyeci Diyarbakırlı iki zengin genç olduğunu öğrendik.Gezmek ve değişiklik olsun diye bu işi yapıyorlarmış.Urfaya da ayrıntılı bir gezi için bizimle ilk defa gelmişler.İkisini de tanıdığımıza çok memnun olduk.Urfa da ilk önce otelimize gittik .Otel tam balıklı gölün kenarındaydı.Manzarası gerçekten cok güzeldi. Tarihin içinde yaşıyormuş hissine kapılıyorsunuz.. Salonumuza gittiğimizde çoğu kişinin gelip oturmuş olduğunu gördük.Özür dileyerek hemen bayraklarımızı astık ,düzenimizi aldık. Herkese form dağıtıldı ve sorunlarını arkasına yazması istendi. Urfa da Memorial hastanesinin Özellikle Semra hanımın bir çok hastası olduğunu gördük. Sanki bütün sehir ona akın etmişti.Bebeği olanlarda bebeklerini alıp gelmişlerdi. Çok hoş süpriz oldu tabiii… Eh salonda oturanlara da güzel bir motivasyon oldu bu.Bebekleri sevdiler, darısı basımıza dediler..Toplantıya 200 kişi katıldı. Urfa Belediyesinden Belediye APK başkanı Sn.Şule Akarsu ve yardımcısı Meral Hanımda bizi toplantıda ziyaret ettiler. Urfa ya aynı Gün başbakanın gelmesi nedeni ile Urfa halkının bir çoğunun Sn.Başbakan’ın açılışları ile ilgili gittiklerini eğer bu olmasa idi toplantının çok daha kalabalık geçeceğini belirttiler.Toplantı ile ilgili Urfa yerel televizyon ve basını olduk.ça ilgili idi. Toplantının tamamını filme aldılar ve bunu belgesel olarak kullanacaklarını belirttiler. Urfa toplantısında Mehmet Sıddık Altınöz çifti 1250 usd lik tedaviyi kazadı. Kendilerine bol şans diliyoruz.

Toplantının sonunda otelimize döndük..Apar topar hava kararmadan Cansınla beraber Urfa da gezmek icin can attığımız balıklı gölde aldık soluğu havanın kararmasına da az kalmıştı. Resimlerden de göreceksiniz balıklı gölün balıkları inanılmazdı. Sanki birer insan gibiydiler. Gelen gecen yem atıyordu ve onlar o kadar insana alışmışlardı ki nerdeyse atılan yemleri birbirlerini çiğneyerek havada kapmaya çalışıyorlardı.İnsanın tüylerini diken diken eden bir görüntü idi…Gece Süleyman Bey bize çok hoş bir sürpriz yaptı.Kaldığımız otelin üstü açık avlusunda ,restoran kısmında ufak bir değişiklik yapıldı. Yerlere halılar serildi.Minderler atıldı ve o köşe bizim oldu yemekler yer sofrasında geldi. Urfa ve yöresine ait tabiki ne olabilir urfa kebabı…Evet anladınız ufak bir sıra gecesi yapıldı.Hava güzel acık alandasınız,yemekler yer sofrası minderler her şey çok hoştu. Yan masalardaki yabancı hanımların başı yöreye ait altın sırma baş örtüler yöresel özelliklerle bağlanmıştı..Semra hanımın kızı Mervede elde yapılmış kaftanla geceye gelerek,hemde bize çig köfte yoğurarak renk kattı..Biz toplantı yaparken oda anneannesi ile Urfa ve civarında gezi yaptılar. Yemek müzik hersey cok güzeldi ve biz cok yorgunduk hemen odamıza çekilip uyuduk…

Urfa Toplantısının Fotoğraflarını Buradan Görebilirsiniz

Ertesi sabah erkenden kalktık, hemen bavullarımızı topladık,kahvaltımızı yaptık ve yanı başımızdaki carsıya baktık. Rengarenk başörtüleri yöreye uygun bluzlar içinde adeta kaybolduk. İnsan bu kadar cok canlı rengi görünce ne yapacağını haliyle şaşırıyor ama gene de bir iki eşarp alıp çıktık..Mardin yolu ve toplantı havası bizi sarmıştı..

Mardin çok değişik yapılı bir şehir …bir dağın tepesinde kurulmuş.Urfa’dan yaklaşık 3 saatte gittik.Dağın tepesine doğru çıkıp aşağıya ovaya baktığınızda uçsuz bucaksın ovanın muhteşem görüntüsü nefesinizi kesiyor..

Otelde öyle çok güzel manzaralı bir yerdeydi.Misafirler gelmiş bekliyorlardı.Bizi bekleyen başka çok hoş bir sürprizde vardı.Mardin Belediye Başkan yardımcısı Sn.Deniz Beşenk müthiş bir çalışma yapmış toplantıya Mardin Valisinin eşi ve Mardin Belediye Başkanın eşi ve Anneler derneği Başkanı ile toplantıya gelmişti. Hemen Valinin ve Belediye Başkanının eşlerinin yanına gidip hoş geldiniz dedim.Protokol olarak toplantıya katıldılar bu bizi çok mutlu etti tabii.Kendilerine toplantıda teşekkür ettik ve ve yanımızda getirdiğimiz teşekkür plaketlerinden kendilerine verdik.Çok ilgiliydiler.Semra Hanımın konusmasının bitimine kadar kaldılar ve soru cevap olayı başlayınca orada bulunanların rahatça konuşabilmesi için müsaade istediler.

Mardin toplantısında Birgül Akça çifti 1250 usd’lik tedaviyi kazandı. Kendilerine bol sans diliyoruz.

Mardin de evler değişik yapılı,gerçi dizilerde evleri izliyoruz ama yakından görmek girip içine dokunmak,içinde nefes almak bambaşka bir şey….Zamanın,tarihin sanki bir başka boyutunda gibisiniz. Ama bizim toplantıdan sonra ehem nefes bile almadan Diyarbakıra dönmemiz ve gece uçağına yetişmemiz gerekiyordu. İstanbul a Doç.Dr.Semih Bey,Cansın ve Ben geri dönüyorduk..Digerleri ertesi gün döneceklerdi,apar topar toplantı bavulumuzu topladık , vedalaştık ve Hasankeyif üzerinden Diyarbakır’a doğru yola çıktık.Yol üzerinden Hasankeyif’in ortasından geçerek gittik Diyarbakır a. Tabiki vaktimiz olmadığından dolaşamadık ama ortasında geçmesi ve oradaki mağaralar da halen yaşayan insanların orada olduğunu bilmekte ayrı bir duyguydu…

Mardin Toplantısının Fotoğraflarını Buradan Görebilirsiniz

Diyarbakır havaalanına gelmeden bir şeyler yedik saat 21.00 olmuştu biz vakitsizlikten bir lokma bir şey boğazımızdan geçememişti. Ellerimiz titreyerek yemegimizi yedik.J Sonra hemen havaalanına yetiştik. Teşekkür ederiz Memorial Hastanesi Tüp bebek Bölümü.. Teşekkürler Semra Hanım. Süleyman Bey..Birbirinden güzel toplantılar yaptık son derece uyumlu bir ekip olmanın huzurunu yaşadık, başarıdan başarıya koştuk.. Darısı diğer toplantılarımızın başına…

Rahat bir yolculuk ve en nihayet İstanbul….

Yastığa başımı koyduğumda gene evde olmayı hissetmenin huzuru bambaşka bir şey…Hemen uyudum sanki binlerce saat uyuyacakmışım gibi hissediyordum kendimi..yastığım ,yorganım ve yatağım bir oldu ben hiç oldum hepimiz birbirine karıştık…

Merhaba İstanbul … Merhaba evimmm….

Hepinizi sevgiyle kucaklıyorum.
Sibel Tuzcu

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.